tirsdag den 24. juli 2012

Sommerferie

Min blog har stået meget stille her på det sidste. Jeg har været så heldig at være ud at rejse med mine forældre og min bror i 2 uger. Vi besøgte Madrid, Paris, Avignon og Amsterdam. Så vi fik en masse forskellig og lækker mad
Vi fik lækre tapas i Madrid, og var meget imponeret over at helt almindelige supermarkeder bugnede med skinker
I Madrid er det meget almindeligt at spise churros. Vi besøgte det ældste churros sted i Madrid, der havde åben fra kl. 10 om morgenen til 6 næste morgen. Det er åbenbart almindelig i Madrid når man har været i byen at man tager hen og spiser churros.
I Paris havde jeg besluttet mig for at jeg for første gang ville smage macarons. Tænkte at de skulle smages i deres hjemland. De første var en lidt lunken oplevelse, der ikke rigtig havde så meget smag i sig. Men anden omgang var meget lækre i smagen. Jeg skal helt klart eksperimentere med det!


Der blev også smagt på en masse andre lækkerier i Paris. Citron-maregnstærte, madelienekager, crème brulée og æbletærte. Udover alle de lækre kager og desserter, indtog vi også noget fantastisk mad. Jeg fik bl.a. løgsuppe og entrecote (på restauranten der kun serverer entrecote).
Jeg har desværre ingen madbilleder fra Avignon. Jeg fandt ud af inden vi tog afsted at de skulle være meget eksperimenterende dernede og det må man sige de var. Nogle ting var mere vellykkede end andre. Vi fik blandt andet fois gras crème brulèe (som smagte helt fantastisk), carpaccio af røget and og en masse med gedeost.

Amsterdam minder meget om København synes jeg. Jeg blev rådet af mine harpe lærer at tage forbi en lille likørbar der lå i Amsterdam. Man fik en frugt likør for 2 euro. Det var virkelig sødt. Jeg fik en med passionfrugt som smagte rimeligt. Men man skal ikke tage derhen for likøren, men stemningen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar